lørdag 21. september 2013

Heklet babyteppe

Jeg har fortiden vært svært interessert i håndarbeid som strikking og hekling. For dere som syns dette er vanskelig så kan jeg fortell dere om revolusjonen YOUTUBE. Youtube er fantastisk når du skal lære deg og strikke eller hekle. Det har jeg gjort.

Med andre ord, jeg lærte meg å legge opp masker av min farmor, og strikke vrangbord (rett-vrang) da jeg var lita. Men det var stortsett alt jeg kunne da jeg tok opp hobbyen for alvor i februar i år.

Jeg ble inspirert av en venninne som strikket. Jeg trodde at det bare var gamle damer som var så flink å strikke.

Men alle får dette til. Man bare tror det er vanskelig. Når jeg hadde strikket masse, ( legger inn etter hvert), ble jeg litt spent på hekling. Jeg strikket noen luer og jeg kunne tenkt meg å ha en blomst som dekor på den.

Så tok meg en tur på Nille å kjøpte meg en heklenål. Etter et par timers prøving og feiling med Youtube framfor meg fikk jeg en nydelig rose og var svært så fornøyd.

Det er en herlig følelse når man får noe man aldri hadde trodd man skulle få til.

Men så til saken. Jeg skal bli tante for andre gang i desember, så jeg hadde lyst å hekle et babyteppe. Jeg har hatt dilla på gammelrosa for tiden, og siden det blir en liten prinsesse måtte det bli den fargen.

Jeg fant oppskriften på Drops.

Jeg ble kjempefornøyd. Og snart kan det varme en liten prinsessekropp. Pluss at hekling går veldig radig for seg. Så teppet ble ferdig på to dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar